SubhanAllah

En resenär kom en gång till moskén för att träffa Profeten (saw), efter att han hade hälsat på Profeten (saw) blev han tillfrågad vart han kom ifrån. Resenären sade att han hade rest en lång väg för att få svar på några frågor. Detta är en liten del av dialogen resenären hade med Profeten (saw):


Resenär: Jag vill inte att adhab (straff) ska skrivas på min bekostnad.

Profeten(saw): Uppför dig bra gentemot dina föräldrar.

Resenär: Jag vill vara känd bland människor som en intelligent person.

Profeten (saw): Frukta alltid Allah.

Resenär: Jag vill vara bland Allahs favoriter.

Profeten (saw): Recitera koranen, morgon och kväll.

Resenär: Jag vill att mitt hjärta ska bli upplyst. (Munawer)

Profeten (saw): Glöm aldrig döden.

Resenär: Jag vill aldrig vara ifrån Allahs välsignelser.

Profeten (saw): Behandla alltid dina medmänniskor väl.

Resenär: Jag vill aldrig skadas av mina fiender.

Profeten (saw): Tro alltid endast på Allah

Resenär: Jag vill aldrig bli förnedrad

Profeten (saw): Var försiktig med dina handlingar.

Resenär: Jag vill vara utan adhab (straff) i graven.

Profeten (saw): Använd alltid rena kläder.

Resenär: Jag vill aldrig brinna i helvettet.

Profeten (saw): Kontrollera dina ögon och din tunga.

Resenär: Hur får jag mina synder förlåtna?

Profeten (saw): Fråga alltid om förlåtelse av Allah med mycket ödmjukhet.


Kommentarer
Nadja skrev:

Salamo aleykom syster.

Kolla gärna in min blogg insh'Allah :)

2011-03-06 @ 23:15:46
URL: http://naddjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0