Hej :)

Funderingar på funderingar, så har min dag varit idag.

Vad anser ni gör en människa till muslim?
Är det en människa som (nu pratar vi om tjejer) har slöja, ber m.m?

Kan man kalla sig muslim om man har slöja, men svär och lever om?
Eller gör det en till mindre muslim?

Som jag anser det så borde många muslimska tjejer här i Sverige skärpa sig.
Är man muslim så måste man bete sig som en.

Och hur beter man sig som en muslim?
Att svära är bara idiotiskt enligt mig, och varje gång man svär drar man på sig en synd.
Så varför svära?

Är det för att vara cool? Eller bara för att man vill det?

Man kanske ska tänka efter.
Får människor en bra syn på muslimer om muslimer ränner omkring, använder fula ord m.m?

Kommentarer
Caroline skrev:

Sv: Ja, jag förstår inte all kritik mot filmen :) Har tyvärr inte läst böckerna ännu. Tycker inte heller det var likt Harry Potter. Jag trodde det först med tanke på hur de framställt filmen i alla reklamer, men det var ju långt ifrån.



Jodå, man är ju inte dum :D



2010-04-09 @ 15:47:18
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Amanda skrev:

bra inlägg..! ^^ hur mycket man än svär och hur mycket man än syndar, så länge man ber så är man muslim.. Men det säger ju inte att man är en "bra" muslim så att säga... håller med om att många behöver skärpa sig , men sen så är det inte heller många som vet vad islam är egentligen de bara säger att de är muslimer.. må Allah vägleda oss alla!

2010-04-09 @ 18:48:07
URL: http://apg.blogg.se/
Yassa skrev:

Okej;) Angående ditt inlägg.

Man är väl Muslim när man tillber Allah och följer koranen och sunnah.

Det där med svordommar. Jag svär men har litet ordföråd för det känns som om att om jag inte svär vad ska jag fylla ut svordommen med

Tex om man är riktigt sur låter det argare och surare att säga vad fan gör du? Ist Vad gör du?

Plus att svordommar kommer jag inte undan dom finns där automatiskt. Synd som ja...

2010-04-09 @ 22:18:31
URL: http://sirapsungarna.blogg.se/yazzasblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0