Profetens Sunna.

"Människor, ingen profet eller budbärare kommer efter mig och ingen ny religion kommer att födas. Fundera därför väl och försök förstå orden jag förmedlat till er. Jag lämnar efter mig två saker; koranen och mitt exempel, Sunna, och följer ni dessa kommer ni aldrig att gå vilse.
Må var och en som lyssnar på mig föra mina ord vidare till andra, och må de i sin tur också föra dem vidare; och må de sista förstå mina ord bättre än de som lyssnar på mig direkt. Allah du må vara mitt vittne på att jag har förmedlat ditt budskap till ditt folk.”

Här är en liten del av avskedstalet från vår kära profet Muhammed (SAW).
Detta talet motbevisar vad andra skriver, att vi ska följa annat än Koranen och profetens Sunna.
Det enda vi ska följa ÄR Koranen och profetens Sunna, ingenting annat.

Kommentarer
LouiseMonica skrev:

Fin blogg! Titta gärna in hos mig och säg vad du tycker! kramkram

2010-11-23 @ 20:00:52
URL: http://louisemonica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0