Svar på kommentar :)

Berit:
Alltså bruden, du är ute och cyklar BIG TIME.

Om nu Allah gjorde män OCH kvinnor till förvaltare på jorden, borde de inte vara jämställda då??? Varför ska tex kvinnor svepas in i sju meter tyg??? Inneboende värdighet??? Kan inte du förklara den termen lite närmare, för jag misstänker att du kopierat denna texten utan att ha en endaste tanke om vad som egentligen skrivs. Eller enligt dig kanske det är värdigt att spränga sig själv och andra i luften, avrätta homosexuella, stena barn mm.

Varje människa ska stå för konsekvenserna av sina handlingar:
Detta var en mycket intressant mening, men vilka gäller den??? Ta tex 23-åringen som dödade Inger i Landskrona, som säger att det var en olycka...HUR FAN kan det vara en olycka att misshandla två pensionärer varav den ena dör????????? Skylla i från sig är det enda muslimer gör när de blir ertappade, även vid de tillfällen då de står med byxorna nere.
Om något så ser jag fram emot BELÖNINGEN alla muslimska as får den dagen då de möter sin skapare. Så många liv på sina samveten, fy fan säger jag.

Hahahaaaaaaa, detta måste vara ett skämt; fromhet och rättrådighet. Nämn EN muslim som besitter dessa egenskaper...

Så fantastiskt att kvinnan slipper både be och fasta under graviditeten. Jag blev riktigt impad där ett tag. Men hallå i huvudet, det borde vara HARAM-FORBIDDEN för en gravid kvinna att ens tänka tanken på att fasta. Det är så man garvar åt eländet. SUCK SUCK SUCK

Jag orkar inte ens läsa klart denna rappakalja. Det är rent pinsamt att läsa sånt här och befinna sig i år 2010.


Jag: 
Berit, ursäkta mig, men vem av oss två är muslimer? Jag är muslim och jag VET att allt det som står i texten är sant!


Och bara så du vet, män och kvinnor ÄR jämnställda. Bara för att man har slöja på sig (inte alls sju meters tyg, vart har du fått det ifrån?! o.O) betyder inte det att man inte är jämnlik mannen, dessutom finns det speciella klädregler för män också, men det tänker jag inte gå in på.


Ärligt talat så tycker jag visst att det är modigt att spränga sig själv i luften för att rädda några av sina bröder och systrar. Tex i Palestina. Jag har aldrig sagt att det är rätt att avrätta homosexuella, det är Guds uppgift att döma oss, det är inte upp till oss människor. Och det står ingenstans i våra muslimska regler att man ska stena barn. Däremot står det att man ska stena OTROGNA människor, både män och kvinnor. Det ska finnas 4 vittnen till självaste händelsen också.


Varje människa SKA stå för sina handlingar, men det står ingenstans att man ska göra det här på jorden. Visste du att det står i Koranen att om man mördar en människa så räknas det som att man har mördat hela människosläktet?


Och jag har aldrig sagt att jag är stolt över dom som gör såna saker, jag tycker det är mycket hemskt!


Det finns många muslimer som besitter fromhet och rättrådighet. Lika många (eller fler) som kristna.


Gravida kvinnor SKA inte fasta, förstod du inte det?


Jag tycker det är pinsamt att läsa såna kommentarer som du och många andra lämnar på min blogg och befinna sig i år 2010. Kunskap är värt mycket vet du väl? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0