Ett svar till en läsare.

Hej söta du, tack så mycket att du anförtror dig till mig. Det betyder mycket.

Självklart så är det så att alla olika människor har förutfattade meningar om olika människor. Det vet jag. Men det är alltid fel att ha förutfattade meningar innan man har lärt känna en person.

Att din "muslimska kille" inte kan välja er för att han vill följa sin religion tycker jag är ganska konstigt. Är ni kära och så, så kanske ni kan gifta er? I såna fall så följer han ju sin religion.
Eftersom du nu är gravid så antar jag att ni har haft sex, och då följde han ju inte sin religion, eftersom det egentligen är förbjudet att ha sex innan äktenskapet i Islam.

Nu är det ju så att du känner den här mannen bättre än vad jag gör, han är bara en främling för mig, även fast han är en muslim. Så du vet nog bäst här om han är våldsam eller kan vara elak på något sätt. Självklart så skulle det vara bra om barnet fick ha sin pappa i sitt liv, men om pappan är våldsam så blir det ju inte alls roligt för barnet.

Om du berättar för honom, snälla berätta för mig hur det gick sen.

Jag tror att det bästa du kan göra är att berätta, men det beror väl på.

Han har rätten att veta att han ska bli pappa.

Alltså, jag har växt upp som muslim hela mitt liv och har alltid varit en sån som tänker på andra och så. Uppfostra din son eller dotter så. Att man ska behandla alla människor likadant, även fast man har olika religioner och kulturer. Alla människor har ändå lika mycket värde.

Och du kan alltid låta ditt barn välja religion själv, det är ett val som man själv gör som människa.

Och till sist, tack för att DU finns. Det är såna människor som du som gör mina dagar underbara! <3

(du glömde anteckna med din blogg, så det var därför jag skrev det här på bloggen istället.

men du får gärna adda mig på msn så pratar vi där istället, den står på sidan :P)


Kommentarer
Ericka skrev:

Hej Sara !

tack för en givande svar, jag har addat dig till min msn och skickat inbjudan. Sara du har också fått adressen till min blogg jag ber dig att läsa den med en open mind den visar tydlig hur jag aktiv jobbar med mina fördömar och vilken utveckling jag har gjort speglar sig tydlig i allt jag har skrivit från dag 1 tills nu...

Hoppas vi chattar lite grann senare.



Gud vara med dig, Namaste min vän !

2010-05-17 @ 18:38:40
URL: http://metrobloggen.se/attsagahogt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0