Vart är Sverige påväg egentligen?

Ni här på min blogg har nog märkt att jag är en muslimsk tjej, som jag har skrivit här många gånger. Det som har upprört mig på senaste tiden är hur en stobloggare har börjat visa en sida som jag inte tycker om, en rasistisk sida. Många unga tjejer och kanske även killar läser hennes blogg och ser upp till henne. När man då läser att hon skriver om invandrare som att det är vi som förstör Sverige så undrar jag vart hon har alla hjärnceller? Vad tror hon att alla småbarn tänker då? Självklart blir dom fientliga mot muslimer (som hon oftast attackerar).

Jag trodde att det var religionsfrihet här i Sverige, alltså att man ska få tro vad man vill?

Men inkluderar inte det att man inte ska bli kränkt pga sin religion?

Om jag skulle gå fram till en svensk tjej och säga att hon var en idiot och sen skriva om det på min blogg, självklart skulle jag bli anmäld. Men när hon sitter och skriver om muslimer på ett kränkande sätt så är det INGEN som ens lyfter ett finger.


Det gör mig oroad för Sveriges framtid.


Sen kan man väl undra hur föräldrar kan låta sina barn sitta och läsa den här bloggen, men som sagt, ingen bryr sig, hon skriver ju bara om muslimer. Hade det varit om kristna/svenska hade det varit en annan femma.


Kommentarer
orka skrev:

religionsfrihet har vi i sverige. även yttrandefrihet vilket är rätten att ifrågasätta allt som finns.

2010-03-04 @ 01:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0