Hej!

Haha jag fick två till kommentarer angående mitt inlägg om Paulina.

Vi HAR yttrandefrihet i Sverige, men hoppas ni har läst detta i lagboken också, ni som är så noga med yttrandefrihet.

"Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller om brottet är ringa, till böter.
Är brottet grovt döms till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas om meddelandet haft ett särskilt hotfullt eller kränkande innehåll och spritts till ett stort antal personer på ett sätt som varit ägnat att väcka betydande uppmärksamhet." Lag (2002:800).

Så jo, det är förbjudet enligt lagen att kränka mig som muslim.

Sen till en annan sak, nej, jag är inte rädd för ett fritt Sverige, tvärtom, jag ÄLSKAR att Sverige är så fritt :)
Men det innebär inte att jag älskar människor som beter sig som rasister.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0