Kvinnan

Profeten Mohammad (frid vare med honom) sade:


"Var rättvis och opartisk när det gäller gåvor som ni ger till era barn. Om jag skulle kunna ge företräde till någon (ett kön över det andra) så skulle jag ha föredragit flickan över pojken."
[Baihaqee]

"'Vem har största rätten till god behandling av mig?' Han sade: 'Din mor.' Mannen sade då: 'Och sedan vem?' Profeten sade: 'Sedan din mor.' Mannen frågade: 'Och sedan?' Återigen svarade profeten: 'Sedan din mor.' Mannen frågade igen: 'Och sedan?' Profeten sade: 'Sedan din far.'"
[Bukhari och Muslim]

”Vem som helst som har tre döttrar eller tre systrar, två döttrar eller två systrar och är vänlig mot dem och är ett trevligt sällskap för dem och fruktar Allah (Gud) när han är med dem, kommer att komma in i Paradiset (som ett resultat av hans goda gärningar mot flickorna)."
[Abu Dawud och Tirmidhi]

"Den som tar hand om två flickor tills de når vuxen ålder, han och jag kommer att vara så här (och han förde fingrarna samman) på domedagen"
[Muslim och Ahmad]

"Den bästa muslimen i fråga om tron är den som har det bästa uppförandet, och den bästa av er är de som har det bästa sättet med sin hustru."
[Tirmidhi]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0