Nu tänker jag skriva om någonting viktigt!

Nu tänker jag skriva om någonting viktigt för en gångs skull :)

Enligt mig får alla ha sin egna personliga tro, alla får vara precis som dom vill.
Jag tycker att alla människor ska få ha ett eget val, få klä sig som man vill och vara som man vill.
Om vi tar som ett exempel, burka.
Att en kvinna väljer att ta på sig burka tycker jag är extremt starkt gjort av dom. Det är inte ett lätt val.
För dom flesta kvinnor som väljer det blir utfrysta ur samhället, dom blir helt som skuggor för andra människor.
Vissa människor accepterar att dom vill klä sig så och är fortfarande vänner med dom, men majoriteten av människorna tar avstånd från dom som gör det valet. Det tycker jag verkligen är tråkigt.

Hur tycker ni som läser min blogg? Tycker ni att man ska få klä sig som man själv vill?
Eller ska burka bli förbjudet? Är burka värre än om någon springer runt naken?

Jag tycker då hellre att en kvinna kan täcka sin kropp än att springa runt i kortkorta kjolar!
Lite värdighet kan man väl få ha =)

Kommentarer
Eloise skrev:

Hoh, nu ska jag kommentera ditt inlägg :D



Jag håller med dig! Man ska få vara som man vill och klä sig som man vill! Dock finns det ju (enligt mig) några undantag. Till exempel så går det ju en diskution nu ifall det ska vara tillåtet för lärare att bära burka. För mig får dom jättegärna ha burka om det är deras tro, och ifall dom vill ha det! MEN, läraryrket (t ex) är ju ett väldigt socialt yrke, där man umgås med andra människor i princip hela sin arbetstid. Detta kommer låta jättedumt och elakt, men jag vill helst se ansiktet på den jag pratar med, så jag kan se ansiktsuttryck osv, det skulle kännas så konstigt annars. Sedan får dom självklart ha burka utanför deras jobb, det har jag absolut inget emot! Men till vissa saker finns det ju anpassningar, likaså måste en läkare som alltid går i långärmat ha kortärmat när dom jobbar, för att reglerna är så.



Där har du min åsikt, hehe. Kanske låter fånigt, menmen, det är så jag tänker!

Kram på dig Sara <33

2010-02-05 @ 22:02:44
URL: http://weekdayrealism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0