Just det, fick en fråga igår.

Jag fick en fråga av en lärare på skolan igår, eller klassen fick det.
Varför är man religös troende, alltså varför tror man på Gud, när Han bara låter människor dö? (Han syftade på det som hände i Haiti)

Svar: Varför dör människor egentligen? Det är väl egentligen mysteriet med livet.
Varför föds vi, varför lever vi och varför dör vi?
Enligt mig är vi bara här för ett test. Göra goda gärningar och se vem som är en trogen människa.
Jag är muslim, så.

Min fråga till er blir väl,
Hur är ni troende?
Ateister, kristna, muslimer, judar, eller någon annan tro?

Och varför tror ni allting i livet händer?
Har livet en mening, enligt er?

Kommentarer
ala skrev:

Ja det är klart att livet har en mening. Varför skulle man fortsätta att leva?

Om folk inte dör, då sker det ingen utveckling. Då borde man fråga varför åldras man? alla vill ju vara evigt unga. eller som du säger, varför föds vi? döden och livet hör ihop, det är en naturlig process. Det är naturens gång, människan har sin fria vilja att välja sitt liv liksom sin död.



2010-01-15 @ 22:42:25
URL: http://www.regndroppe.me
Svarten skrev:

Jag är jättetroende, men jag har ingen religion - ännu. Jag tycker Gud är dålig på att kommunicera. Eller han/hon kanske bara har en dålig internetleverantör.

2010-01-16 @ 01:42:03
URL: http://svarten.blogspot.com/
Irma skrev:

Jag är ateist ;) vilket du nog redan vet.

Nej meningen med livet är att leta efter meningen med att leva.



Tack för mig,

Känns som min komentar var den mest negativa här haha!

2010-01-16 @ 13:48:44
URL: http://livetenligtirma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0