Vara nöjd med sig själv.

Det är väldigt många människor som ignorerar det faktum att Allah (SWT) har skapat oss och att vi borde vara nöjda med oss själva. Självklart har jag också varit med om den känslan att man aldrig duger och att man hade velat vara någon annan. Men brukar alltid avbryta den tanken och tänka efter , för det är verkligen idiotiskt att vi inte är nöjda att vi ens har fått komma till jorden, att vi ens har chansen att leva. Och att vi har fått ett så bra liv. Vi tänker inte på att många människor inte får den chansen att ha ett så bra liv som oss.

Därför förstår inte jag varför det finns så sjukt många deprimerade människor här i Sverige. Hur kan man ens komma på tanken att tex skära sig själv? Att vilja ta livet av sig själv?

Tänk på dom människorna som aldrig fått äta sig mätta vid en måltid. Tänk på dom stackars barnen som aldrig får chansen att växa upp, för att dom dör av svält. Tänk på alla barn som skulle ge allt för att få allting som vi har här i Sverige.

Tänk på alla fattiga och sjuka människor innan ni tycker att era liv är så dåliga.
Då kanske ni får dåligt samvete och inte tänker så igen.

Och nämn inte till mig om alla dom som varit med om mycket i sina liv osv, tro mig, jag har varit med om mycket i mitt liv, men har aldrig haft tanken att ta mitt eget liv. Det handlar om styrka. Man måste alltid tänka att det kommer en vändpunkt, för det gör det alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0